Skandynawskie wnętrze: Dom w okolicach Oslo

Ten artykuł możesz teraz znaleźć pod nowym adresem www.lemonize.me gdzie znajdziesz jeszcze więcej skandynawskich inspiracji.

Zapraszam 🙂

Dziś rano strasznie miałam ochotę obejrzeć mojego ulubionego Jamiego Olivera. Po krótkich poszukiwaniach trafiłam na jego wizytę… w Szwecji 🙂 W każdym odcinku podziwiaj pasję Jamiego do gotowania i do ludzi których spotyka. Jego przepisy zawsze sprowadzone są do najprostszej formy a przy tym efekt jaki uzyskuje zwykły śmiertelni jest niesamowity! Wiem coś o ty, mam cztery jego książki  i namietnie oglądam jego programy.

Wracając do tematu – czyli do wizyty w Szwecji. Sposób w jaki robi się galvax – świeżego łososia marynowanego w soli, przy prawach i czerwonych buraczkach jest naprawdę prosty. W dodatku uzyskujemy dwukolorową rybę idealną na kolację ze znajomymi. Moim drugim ulubionym przepisem były seksowne bułeczki z jagodami 🙂 Bardzo prosty przepis, wręcz niechlujny a efekt pachnących drożdżowych chrupiących bułeczek wart grzechu 🙂

Na koniec były śmierdzące śledzie – coś co tylko Szwed albo wyjątkowy smakosz byłby w stanie zjeść.

Do pachnących bułeczek z kawą proponuję jasne szwedzkie mieszkanie. Tym razem wybieramy się do Oslo.

KU0

W kolorach bieli, jasnych szarościach i delikatnych pastelach mogłabym się relaksować całymi dniami. Bardzo lubię okna od samej podłogi po sufit. Dają dużo światła. W lecie zawsze można je przysłonić a w zimie są nieocenionym źródłem dobrego nastroju.

KU4

Muszę powiedzieć, że coraz bardziej podoba mi sie ciemna ściana w salonie. Mój jest cały biały i ta monotonia powoli zaczyna mi przeszkadzać. Dodała bym mocnego koloru: czarną kanapę lub jedną ze ścian w ciemnym kolorze.

KU5KU6

KU2KU1

Kominek do rzecz wręcz konieczna w skandynawskim wnętrzu. Poroża jak dla mnie to już niekoniecznie uzasadnione ozdoby wnętrza ale naturalne dodatki jak postarzone drewno czy dywany tkane z włókien o neutralnych kolorach to dodatki, w które warto zainwestować jeśli ma się ochotę na autentyczne skandynawskie wnętrze.

KU3

KU7

Zdjęcia pochodzą z Boligpluss.

Jak Wam się podoba wnętrze? Lubicie naturalne dodatki do skandynawskich wnętrz?

Aga

4 uwagi do wpisu “Skandynawskie wnętrze: Dom w okolicach Oslo

  1. Uwielbiam :))) i cały czas tworzę moje wnętrze w stylu skandynawskim i biało -czarnym kolorze :))) Trafiłaś w dziesiątkę – dla mnie wnętrzarskie cudo!
    Pozdrawiam Marta 🙂

    Polubienie

Skomentuj

